Powered By Blogger

2024年7月28日日曜日

鬼百合 / Devil Lily---20240728


当地は昨日2024年7月24日から昨日27迄大雨が
続き、近在の山間部には避難情報が発令されましたが、
今漸く解除されました。私の家に近い
川ももう少し事態が続いたら、氾濫したかもしれない
ような大雨だったので、ハザードマップで
避難先を確認したり、幾度となく鳴るアラームや気象予報
で情報を得を警戒しました。
写真は昨日7月27日の朝に撮りました。
:

鬼百合の黒斑しるき川辺なり乱雲霽れず靄のけぶらふ

 :

Devil lily’s

dark spots are striking

by the river

Nimbostratus doesn’t clear

mist lingers in the air

 :

(C )2024Rika Inami 稲美里佳

 :

Devil lily means Tiger lily. In Japanese, we call the flower Oni-Yuri/ 鬼百合
I translated it literally into English. I composed the above tanka after the torrential rain July 24 to 27, 2024, which caused the flood and landslide in these areas, Akita and Yamagata, North Eastern Japan and brought the victims.
:

mercifully
the battering has left behind
no bitterness
:
(C) Ashoka Weerakkody

The photo by Tuvshizaya Nergui











 

0 件のコメント:

コメントを投稿