Powered By Blogger

2020年12月28日月曜日

This Year Too / 今年も


二十歳より貫けるもの一つあり盤上みつむる君の眼差し

since I was

twenty, one thing has been

through me…

the look in your eyes

staring at the Go board

 

From Tanka Topos/ 短歌とぽす No.13

(C)Rika nami稲美里佳


今年も残すところあと僅かとなりました。この頃にため息まじりで漏らすのは、

「あの男と今年も会えなかった」です。

 この台詞は、此処10年以上続いています。わたしの愛する家族は「直ぐに来てくれるよ」と励ましてくれ、わたしは、そうわたしは、しばらくの間はその一言に励まされ期待をしていたのですが、その期待は、年数を追って薄れあわくなっていきました。今では、ほとんど夢まぼろしのようなものですが、それでも、わたしはその夢のなかに生きているのです。

 何かといえば、彼の存在を感じています。わたしは世にいうところの騙された女なのでしょう。それを熟知してはいるのですが、諦めきれず夢のなかに生きているのは、ひとつにはっきりとした物理的な理由があります。

 それは、わたしの愛する、わたしが責任をもたなければならない家族との関係です。とても思い責任です。言い変えるならば、この家族との重い絆あって、わたしは彼と途切れない関係があるともいえます。

 

<in English>

We are almost at the end of another year. It's around this time that I let out the words with a sigh.

"I couldn't see that guy again this year.

 I have been saying this for more than ten years now. My beloved family encouraged me that he would come soon, and for a while, I was encouraged and hoped for the best, but that hope has faded and grown dim with each passing year. Now, it is almost like a dream, but I am still living in that dream.

     If anything, I feel his presence. I guess people call me a deceived woman. There is one exact physical reason why I cannot give up and live in the dream, even though I know it very well.

  It is the relationship with my family that I love and for which I have to be responsible. It's an arduous responsibility and burden. In other words, because of this heavy bond with my family, I have kept an unbroken relationship with that man.


      Tanka by Rika Inami 40

Tanka by Rika Inami 39

 in English

English https://cafetalk.com/tutor/profile/?id=251922&lang=en











0 件のコメント:

コメントを投稿